Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Discovery går om Nent

Sanny Ekstrand är kommersiell direktör på Discovery.

Foto: Press

När Nent tappar AVOD-tittare seglar Discovery förbi sin konkurrent. ”När innehåll, marknadsföring och teknik samspelar ser vi väldigt positiva effekter”, säger Sanny Ekstrand, kommersiell direktör på Discovery.


Publicerad 2019-02-20 12:56

Ämnen i artikeln:

NENT Group

Dela artikeln:

Den minskade tittartiden och antalet starter för Nents del innebär att Discovery Networks gått om konkurrenten när det kommer till att locka AVOD-tittare.

Discovery ökade nämligen sin tittartid per dag och antalet starter per dag under förra året med 37,5 procent respektive 59,7 procent. Nent minskade istället sin tittartid med 13,5 procent och antalet starter med 18,7 procent.

Läs hela artikeln och bakgrunden till varför Discovery lyckats öka tittandet i Dagens Media Insikt, vecka 8. 

Här tecknar du dig för en gratis provprenumeration.  

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.