Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Discovery förnyar avtal med Telenor

Publicerad: 11 Februari 2020, 16:07

Telenor och Canal Digital-kunder fortsätter ha tillgång till elva Discovery-kanaler. På bild: Leif Björklund, tv-chef på Telenor.

Foto: Telenor/ Janne Næss

Discovery Sverige och Telenor är överens om ett nytt distributionsavtal. Avtalet innebär att svenska Telenor och Canal Digital-kunder fortsätter att ha tillgång till sammanlagt elva Discovery-kanaler.


Ämnen i artikeln:

TelenorDiscovery Networks

Avtalet innebär att Telenors kunder har fortsatt tillgång till Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel, Eurosport 1, Eurosport 2, TLC, Animal Planet, Discovery Science, Investigation Discovery och Animal Planet HD.

Dessutom ger avtalet möjlighet för Telenor att distribuera innehållet via streamingappen ”Telenor Stream” till kunder som föredrar att se på tv via dator, mobil eller surfplatta.

- Vi är mycket glada över att ha ett nytt, fördjupat avtal med Discovery. Det är ett framåtblickande avtal som innebär att vi nu kan leverera kanalerna till alla våra kunder, oavsett var man bor och oavsett vilken enhet man vill använda sig av. Avtalet med Discovery är en viktig pusselbit för att vi ska kunna erbjuda ännu smidigare tv-upplevelser till våra kunder, säger Leif Björklund, tv-chef på Telenor, i ett pressmeddelande.

Även Nicklas Norrby, vd för Discovery Sweden, är nöjd med det nya avtalet:

– Det är först och främst ett avtal som gynnar tv-tittarna. Detta garanterar Telenors- och Canal Digitals kunder Sveriges mest älskade underhållning och dessutom den svenska guldjakten från sommar-OS i Tokyo samt trettiotalet matcher från Allsvenskan och Superettan, kommenterar Nicklas Norrby, vd för Discovery Sweden.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TelenorDiscovery Networks

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.