Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Dipp för Melodifestivalen

Publicerad: 21 Februari 2011, 10:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Melodifestivalen under 3 miljoner tittare för första gången i år.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Den tredje deltävlingen av Melodifestivalen är den minst sedda i år. Enligt preliminära siffror bänkade sig bara 2,7 miljoner tittare när festivalyran nådde Linköping. 

– Det är ingen överraskning. Det är sjunde gången de senaste nio åren som program tre drar färre tittare än de två föregående. Tittandet är generellt lägre den här veckan på grund av sportlovet. Det är inte alla som tar med sig sin MMS-box på skidsemestern i Sälen, säger Thomas Hall, projektledare för Melodifestivalen på SVT.

Hur blir det framöver? Snart har Stockholm sportlovsvecka.

– Det viktiga här är att vi behåller vår andel, trots att färre väljer att titta på tv. Av dem som tittar väljer de flesta fortfarande oss. Sedan brukar också intresset stiga när det drar sig mot slutet av tävlingen.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenSVT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.