Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Digital tv-uppstickare går på offensiven

Publicerad: 25 juli 2013, 06:56
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:05

Med ett nyskrivet avtal med Disney och tv-reklam hoppas Magine locka barnfamiljerna.


Ämnen i artikeln:

Magine

I november berättade Dagens Media om digital-tv-tjänsten Magine som kan beskrivas som en kombination av live-tv och on demand.

Bakom tjänsten som startades i mars finns bland andra Voddler-grundaren Mattias Hjelmstedt och Boxer-grundaren Michael Werner.

I dag berättar Dagens Industri att bolaget tecknat avtal med Disney, med hjälp av vilket man hoppas nå barnfamiljerna.

– Vi tror att det här är perfekt för barnfamiljer. Det är ett av de tre bästa avtalen man kan ha för att få till ett familjevänligt paket, säger Michael Werner till DI.

Bolaget tog nyligen in 120 miljoner kronor i riskkapital, som bland annat kommer att användas till en större tv-kampanj.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Magine

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.