Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Digital hovmästare rekommenderar Gooh-middagen

Publicerad: 25 Augusti 2009, 04:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Gooh har utvecklat sitt koncept i shops in shops. En ”Hovmästare” gör det möjligt att påverka kunderna utan att vara på plats.


”Hovmästaren” består av två LCD-skärmar och upp till sex stillbilder. Budskapet från dessa ska inspirera och rekommendera kunderna att handla färdigmat från Gooh. Reklamen på skärmarna fjärrstyrs och gör att ingen person i butiken behöver ändra på innehållet.

– Vi har mycket att berätta om vår mat men utan att vara på plats i butik är det svårt att kommunicera med konsumenten. Lösningen blev ”Hovmästaren”, säger Stina Jakobsson, marknadschef på Gooh.

”Hovmästaren” finns i ett 20-tal matbutiker.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.