Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

”Det blir tårta”

Sjuan jublar efter premiären av Per Morbergs nya program.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 22 September 2011, 06:49
Uppdaterad: 06 April 2016, 07:19

Ämnen i artikeln:

TV4 PlusSjuan

Premiäravsnittet av Per Morbergs nya program ”Den stora matresan” sändes klockan 21 i Sjuan, tidigare TV4 Plus, på torsdagskvällen. Programmet sågs av 325 000 personer.

I Sjuans huvudmålgrupp, kvinnor 25 -59 år, var ratingen 4,0 procent. Tittartidsandelen var 8,9 procent i målgruppen och 14,6 procent i ålgersgruppen 15-34 år (både män och kvinnor).

Martin Nygren, exekutiv producent för programmet, är jublande glad:

– Det är sensationellt bra siffror, det är tydligt att Per Moberg går hem i alla målgrupper. Det känns toppen för Sjuan att kunna sätta ett program så starkt från första början.

I dag firar redaktionen med tårta.

Ämnen i artikeln:

TV4 PlusSjuan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.