Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

"Det är relationsmarknadsföring som gäller"

Publicerad: 8 Oktober 2013, 04:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Patrik Svensk, executive vice president och chef för innehåll på MTG som är på plats på den årliga tv-mässan i Cannes.


Ämnen i artikeln:

MTG

Vad händer på MIPCOM?

– Det är fullt upp, Jag springer mellan möten. Jag tycker det är spännande här i år, det är fler amerikaner på plats, vilket är ett gott tecken på att marknaden är på väg upp igen.

Vilka trender har du stött på?

– Det är en hel del nya format och större variation, vilket är uppmuntrande. Samtidigt är det extremt många talangformat med små variationer, vilket är mindre vågat.

Har ni gjort affärer?

– Det gör vi hela tiden. Men marknaderna är inte som de var för 10–15 år sedan då man gjorde stora deals på mässan. I dag är det mer relationsmarknadsföring som gäller.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

MTG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.