Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

De tar över Svenska Bios medieförsäljning

Publicerad: 16 augusti 2021, 09:50

”Vi har nu fullt fokus på att utöka vår gemensamma affär”, säger Harald Nilsson, grundare av Nilsson & Nilsson Media AB, som nu tar över medieförsäljningen på Svenska Bio.

Foto: Nathalie Malic

Säljbolaget Nilsson & Nilsson Media AB får ansvar för försäljningen av reklamutrymme på Svenska Bios 38 biografer runtom i landet.


Svenska Bio har 38 biografer på 35 orter med 150 salonger. Nu står det klart att säljbolaget Nilsson & Nilsson Media AB ska leverera reklamfilm till dessa.

– Vi har nu fullt fokus på att utöka vår gemensamma affär genom att erbjuda marknaden ett brett biografnätverk, som i sin tur erbjuder sina besökare en repertoar av kvalitetsfilm med en framgångsrik variation av smalare och bredare film, säger Harald Nilsson, grundare av Nilsson & Nilsson Media AB.

I dag tillträder också Richard Cassidy som områdesansvarig på Nilsson & Nilsson Media AB. I rollen kommer han att bli central i samarbetet med Svenska Bio.

Pandemi och restriktioner har dock gjort att biograferna under stora delar av 2020 och 2021 har tvingats hålla stängt. Ackumulerat hittills i år har medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, i kategorin därför minskat med omkring 90 procent. Men i den senaste Mediebyråbarometern konstaterades att investeringarna på bio nu kommit i gång.

 

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News