Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

De sponsrar "Idol" i TV4

Publicerad: 4 Juni 2013, 13:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:43

Läkerol, Santa Maria och Pågen sponsrar årets "Idol", som gör comeback i TV4 i höst.


Ämnen i artikeln:

IdolX FactorTV4

Den senaste omgången av talangtävlingen "Idol" sändes hösten 2011.

Efter ett gästspel i form av en svensk version av brittiska "X-factor" är den nionde säsongen av "Idol" tillbaka till hösten.

Enligt John Sjölund, konceptförsäljningschef på TV4, har intresset bland potentiella sponsorer varit stort.

– Det är jätteroligt att det finns ett stort intresse för formatet även efter uppehållet. Vi har tre av fyra huvudsponsorer klara samt två partners, säger han till Dagens Media.

Klara sponsorer är Läkerol, som varit med och sponsrat tidigare säsonger av "Idol", samt Santa Maria och Pågen. Partners är Kia Motors och L'Oreal.

– Skillnaden är att huvudsponsorerna visas i tv-rutan i form av billboards medan våra partners exponeras på andra sätt. L'Oreal tar hand om stylingen i programmet och Kia tillhandahåller bilar under auditionturnén, säger John Sjölund.

Hur mycket har de enskilda sponsorerna gått in med?

– Jag kan inte kommentera några siffror, men det handlar om stora pengar.

Årets "Idol" leds av Per Lärnström, med Karin "Kakan" Hermansson som sidekick. Juryn består av Alexander Bard, Laila Bagge Wahlgren och Anders Bagge.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

IdolX FactorTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev