Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

De leder Musikhjälpen 2019

Publicerad: 11 November 2019, 08:23

Daniel Hallberg, Farah Abadi och Miriam Bryant leder årets Musikhjälpen.

Foto: Mattias Ahlm

Artisten Miriam Bryant, P3-profilen Farah Abadi och komikern Daniel Hallberg går den 9 december in i glasburen för att belysa och samla in pengar till årets tema: ”Sex är inte ett vapen”.


Ämnen i artikeln:

SVTSveriges RadioMusikhjälpen

Musikhjälpen, som är ett samarbete mellan P3, SVT och Radiohjälpen, arrangeras årligen i december och direktsänds från en glasbur i en svensk stad: i år från Västerås.  

Årets tema uppmärksammar sexuellt våld som förekommer i krig och konflikter världen över. Två av programledarna är debutanter, medan P3-profilen Farah Abadi gör sitt tredje år i rad. 

– Det är så klart superroligt men också nervöst. Dels för att jag inte känner Miriam och Daniel sedan innan, dels för att jag vill att alla där hemma ska förstå hur viktigt årets tema är och välja att engagera sig, säger hon i ett pressmeddelande.

Artisten Miriam Bryant debuterade 2012 och fick sitt genombrott i TV4:s Så mycket bättre. Hon är den enda artist som innehaft plats ett, två och tre på Svensktoppen samtidigt.

– Jag känner mig på ett bra sätt ganska tom inför Musikhjälpen, som att jag har gjort plats för något väldigt stort. Känner mig förväntansfull och det känns viktigt, säger Miriam Bryant i ett pressmeddelande.

Komikern Daniel Hallberg inledde sin komikerbana på Instagram och är under hösten aktuell med talkshowen Luuk & Hallberg tillsammans med Kristian Luuk. 

–Jag är framför allt hedrad. Det är en ära! Och jag hoppas vi kan sprida massa kunskap och förståelse kring årets akuta tema. Och dra in stålar så klart. Astronomiskt mycket stålar, säger han i ett pressmeddelande.

Mellan den 9 och 15 december kommer programledarna att bo i glasburen. Under de sammanlagt 144 timmar kommer artister och andra som är engagerade i kampen för årets tema att besöka buren.

Axel Duberg

Reporter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.