Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Därför satsar kommersiell ”gammel-tv” inte på de yngsta: ”Vi förstår att vi har en annan roll”

Publicerad: 24 november 2021, 09:11

Jocke och Jonna ska locka yngre tittare till Discovery, Viaplay satsar på serier som Delete Me och TV4 på underhållningsformat som Masked Singer.

Barnen är makthavare när tv- och streamingtjänster ska beställas. Deras veto kan hålla nere churnen om föräldrarna tröttnat på en tjänst. Och deras vanor lägger grunden för framtidens mediekonsumtion. Viaplay och C More satsar på barn – medan TV4 och Discovery helt väljer bort barnprogrammen.


Ämnen i artikeln:

Tema: Framtidens mediekonsumenterDigitala temaveckorViaplayC MoreDiscovery NetworksStreamingTV4NENT Group

Bolibompa, Idol och Fortnite. Så kan en kille gå från 0 till 10 i medievanor. Tjejen kanske går via Greta gris, Idol och Tiktok. Men i tonåren blir det svårare

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.