Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Därför gör Trygg-Hansa "Husräddarna" i TV3

Trygg-Hansa, Sector Alarm och TV3 gör ny säsong av "Husräddarna".

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 17 September 2015, 10:25
Uppdaterad: 06 December 2015, 11:51

Ämnen i artikeln:

Trygg-HansaTV3

”Husräddarna” är en programserie som baseras på ett samarbete mellan Trygg-Hansa, Sector Alarm, Jarowskij och TV3. Tittarna får följa riktiga händelser från familjer som drabbats av brand och vad det innebär att kanske förlora allt, till glädjen när familjen äntligen får flytta hem igen.

Samtidigt tar Trygg-Hansa chansen att visa hur de hjälper sina kunder när det värsta händer.

– Brand är ett svårt ämne som berör men kanske inte är så lätt att prata om. ”Husräddarna” är ett informationsprogram som visar hur vi på Trygg-Hansa håller kunden i handen genom det svåra det innebär att drabbas av brand och vi hoppas att det kommer ge publiken fördjupade insikter vad gäller brandrisk. Men även tillföra ett värde i tv-soffan och underhålla, säger Annica Bergman, marknadschef på Trygg-Hansa, till Dagens Media.

Annica Bergman berättar att reaktionerna från tittarna har varit positiva de tidigare säsongerna och att många tycker att det är emotionellt starkt att följa människor i en utsatt situation som kan drabba vem som helst.

– Programmet är ett sätt att visuellt beskriva och svara på frågor kring brandsäkerhet, och även om det är ett något oväntat sätt att gå tillväga kändes det väldigt klokt från Trygg-Hansas sida på en gång. Ibland behöver man se det för att verkligen förstå, säger Annica Bergman.

Kan du berätta något om första avsnittet?

– Jag kan berätta att det är en hund som heter Zlatan som är involverad i första avsnittet. Han spelar en hjälteroll i och med att han väcker familjen i rättan tid.

Säsong tre av ”Husräddarna” har premiär måndagen den 21 september i TV3.

Ämnen i artikeln:

Trygg-HansaTV3

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.