Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 16 December 2020, 15:52
Maja Wikman Ulrich är komdirektör på Allente, och Daniel Lagerqvist är vd på och delägare i nystartade PR-byrån Fuze som ingår i PPP-nätverket. Tillsammans ska de utveckla Allentes varumärke.
Foto: Allente + Fuze
Tv-bolaget Allente anlitar nya PR-byrån Fuze, som leds av tidigare Discoverychef. Tillsammans ska de stöpa om Allente till ett kundvarumärke, enligt kommunikationsdirektören Maja Wikman Ulrich. ”Samarbetet ger oss extra händer, fötter och hjärnor”, säger hon.
Allente är en sammanslagning av Nents Viasat Consumer och Telenors Canal Digital, där Nent och Telenor äger 50 procent vardera av aktierna. Namnet är en förkortning av ”All entertainment”. Sammanslagningen
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.