Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Dagens Media gör fördjupning om tv-marknadens omvandling

Publicerad: 7 april 2021, 06:12

Under vecka 15 gör Dagens Media en djupdykning i tv-marknaden.

Foto: simonkr/Getty Images

Nästa vecka är det dags för Dagens Medias tredje temavecka under våren. I fokus står tv-marknadens omvandling.


Ämnen i artikeln:

TvWebb-tvSVODAVODTv-marknadens omvandling

Området för rörlig bild befinner sig i kraftig förändring, där både tittare och pengar flyttar till digitala kanaler. Dagens Media gör under vecka 15 en djupdykning i marknadens omvandling och intervjuar branschens ledande beslutsfattare och experter.

Några av ämnesområdena som vi ska grotta ner oss i:

Det stora innehållskriget: Så ser tv-husens strategi ut för att driva in tittare 

Annonsfinansierad video on demand – hur ser framtiden ut i en värld där SVOD slukar andelar?

Analys: Så utvecklas tv-husens digitala abonnemang – tjänst för tjänst

Tv-operatörernas roll i framtidens medielandskap: Vad krävs för överlevnad – och vilka kan ta över deras funktion?

Tillväxtfesten är över – det krävs av streamingbolagen på en mognare marknad

Tittarkartan 2021 – så fördelas tittarna i olika åldersgrupper över tv-hus, kanaler och digitala tjänster

Dagspressens tv-satsningar – från lilleputtar till större än Nent Group online

Kampen om sporträttigheter: Hur galna priser kan det bli? Hur kan tv-husen räkna hem affärerna? Vad händer när Facebook och Amazon växlar upp?

Sveriges största tv-annonsörer online och linjärt: Hur måste de anpassa sig på en allt stökigare marknad?

Dagens Media har i år valt att koppla greppet om några av branschens viktigaste områden. Vid åtta tillfällen under 2021 erbjuder vi fördjupande temaveckor för våra prenumeranter. Först ut, vecka 5, var en djupdykning i digitala prenumerationer och abonnemang (du hittar länk till alla artiklar här). Därefter, vecka 10, fördjupade vi oss i framtidens annonsmarknad (läs alla artiklar här).

Satsningen på temaveckor är en av flera nya koncept som Dagens Media sjösätter under våren för att stärka den fördjupande journalistiken (läs mer här).

Har du ingen prenumeration kan du teckna en här

Här hittar du kontaktuppgifter till Dagens Medias redaktion och annonsavdelning.

Här är Dagens Medias temaveckor under våren 2021

Vecka 5: Digitala prenumerationer och abonnemang

Vecka 10: Framtidens annonsmarknad

Vecka 15: Tv-marknadens omvandling

Vecka 20: Martech, adtech och mediatech

Vecka 24: Mediepolitik, demokrati och global konkurrens

 

 

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.