Rörligt
Dagens Media gör fördjupning om tv-marknadens omvandling
Publicerad: 7 april 2021, 06:12
Under vecka 15 gör Dagens Media en djupdykning i tv-marknaden.
Foto: simonkr/Getty Images
Nästa vecka är det dags för Dagens Medias tredje temavecka under våren. I fokus står tv-marknadens omvandling.
Området för rörlig bild befinner sig i kraftig förändring, där både tittare och pengar flyttar till digitala kanaler. Dagens Media gör under vecka 15 en djupdykning i marknadens omvandling och intervjuar branschens ledande beslutsfattare och experter.
Några av ämnesområdena som vi ska grotta ner oss i:
Dagens Media har i år valt att koppla greppet om några av branschens viktigaste områden. Vid åtta tillfällen under 2021 erbjuder vi fördjupande temaveckor för våra prenumeranter. Först ut, vecka 5, var en djupdykning i digitala prenumerationer och abonnemang (du hittar länk till alla artiklar här). Därefter, vecka 10, fördjupade vi oss i framtidens annonsmarknad (läs alla artiklar här).
Satsningen på temaveckor är en av flera nya koncept som Dagens Media sjösätter under våren för att stärka den fördjupande journalistiken (läs mer här).
Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.
Här hittar du kontaktuppgifter till Dagens Medias redaktion och annonsavdelning.
Här är Dagens Medias temaveckor under våren 2021
Vecka 5: Digitala prenumerationer och abonnemang
Vecka 10: Framtidens annonsmarknad
Vecka 15: Tv-marknadens omvandling
Vecka 20: Martech, adtech och mediatech
Vecka 24: Mediepolitik, demokrati och global konkurrens