Rörligt
Corona dominerar onlinetittandet – Aftonbladet skjuter i höjden
Publicerad: 19 mars 2020, 09:50
Coronakrisen får fler tittare att vända sig till Aftonbladet. Foto: Skärmdump Aftonbladet / Wikimedia
Tittandet på Aftonbladets webb-tv ökar markant. Samtidigt mer än fördubblas antalet starter i onlinevideotjänsterna som mäts av MMS.
Ämnen i artikeln:
Dagens Media InsiktMMSAftonbladetTV4 PlayDplayViaplay GroupExpressenSVTCoronavirusetVanligtvis är SVT Play den kanal som lockar flest tittare av de onlinevideotjänster som mäts av MMS. Men i spåren av coronakrisen visar andra tjänster framfötterna.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.