Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Comhem hakar på on demand-tåget

Publicerad: 9 September 2009, 04:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:15

Comhem hoppas ta täten i kampen om tv-tittarna med sin nya on demand-tjänst. Under 2010 ska tjänsten var utrullad i hela riket.


Tv-operatörerna kämpar för att frigöra sig från tv-tablån. Viasat kör en reklam på temat just nu och Telia har sedan länge haft sin video on demand-tjänst. Nyligen lanserade också Comhem en tjänst, lokalt i Skåne. Under 2010 ska tjänsten täcka alla Comhems 1,8 miljoner hushåll. 

– On demand-erbjudandet är oerhört strategiskt viktigt. Comhem har varit den aktör som förstår tv bäst och den positionen ska vi behålla, säger Annika Sten-Pärson, marknadsdirektör på Comhem.

Comhems tjänst, som är utvecklad av Ericsson, innefattar fyra funktioner. Video on demand, där videofilmer kan beställas via tv-gränssnittet; tv-kanalernas playtjänster på nätet, samlade på ett och samma ställe; musiktjänsten Music Choice som innehåller topplistor och videos; den fjärde funktionen, som Comhem är ensamna om, låter användaren starta om ett program om man missat början av det

– Det är en helt unik tjänst som är efterfrågade av våra kunder. I undersökningar svarar tre av fyra att det är en tjänst de vill ha.

Comhem gör för tillfället en lokal kampanj i Skåne för tjänsterna och under 2010 väntar en rikstäckande kampanj.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.