Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Comedy Central plankar Kanal 5:s devis

Publicerad: 7 April 2010, 05:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:55

I Comedy Centrals nya kampanj används devisen ”Ännu roligare tv”, en tydlig pik till Kanal 5.


Den här veckan rullar Comedy Central ut en rikstäckande kampanj för sin tv-serie ”The Jeff Dunhamn Show”, som visas på fredagar klockan 22.00.

Kampanjen syns framför allt utomhus, på runt 3 000 platser, berättar marknadschefen Peter von Satzger.

I annonsen används payoffen ”Ännu roligare tv”.

– Vi tyckte att det var en rolig devis, säger Peter von Satzger.

Kanal 5 har sedan flera år tillbaka använt sig av payoffen ”Roligare tv”.

­– Självklart har vi sett deras devis. Vi tycker att Kanal 5 är roliga, det är en av mina favoritkanaler. Men de gör inte 100 procent humor, det gör vi. Därför borde vi rimligen göra ännu roligare tv.

Hur tror du att Kanal 5 kommer att reagera?

– Det vet jag inte. Men jag tror att Kanal 5 har en ganska stor portion humor.

Kampanjen går också i radio. Enligt Peter von Satzger är det troligt att devisen dyker upp vid fler tillfällen framöver.

– Jag tror att vi kommer att fortsätta att vara roliga, säger han.

Kampanjen för ”The Jeff Dunhamn Show” har tagits fram inhouse på MTV i samarbete med mediebyrån Zenith.

Kanal 5:s programchef Lars Beckung tar det hela med ro.

– Vi skickar inga tyska advokater. Det är smickrande att de vill jämföra sig med marknadsledaren. Det var som när man spelade tennis när man var lite, man ville inte jämföra sig med Nicklas Kulti utan med världsmästaren, säger han.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.