Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Com Hem och Boxer skapar ny plattform för branded content

Mia Skäringers nya program först ut när distributören satsar på branded content med nya Podd-tv: "Vi testar det här och sen får vi se vad kunderna gillar", säger presschefen Fredrik Hallstan.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 29 December 2017, 09:14
Uppdaterad: 29 December 2017, 10:40

Ämnen i artikeln:

Com hemBoxerMia Skäringer

Com Hem och Boxer skapar plattform för tv-poddar när de i dag lanserar den nya plattformen Podd-tv.

Podd-tv ska samla nya, svenska underhållningsprogram – vilka inte är finansierade av reklamavbrott – utan producerade tillsammans med sponsorer och samarbetspartners.

– Den här typen av format med korta program utan reklam blir vanligare och vanligare, och vi tror att de kommer uppskattas av tittarna eftersom de på ett snabbt och enkelt sätt kan se korta och bra program. Vi testar det här och sen får vi se vad kunderna gillar, och anpassa oss efter det, säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem/Boxer, till Dagens Media.  

Den nya playtjänsten lanseras i dag och i nuläget finns fem program, som berör ämnen så som musik, matlagning, hem och livsstil och populärkultur, tillgängliga. Däribland skådespelaren Mia Skäringers nya program "Holy Mary", som presenteras i samarbete med restaurangen Pinchos.

– Från vår sida är denna typ av initiativ ett sätt att utöka volymen av lokalproducerat innehåll till våra kunder utan avbrott av reklam. Just det specifika caset med Skäringers format "Holy Mary" är ett bra exempel på hur vi som operatör kan ge utökad distribution av innehåll från intressanta profiler på våra plattformar, säger Fredrik Hallstan.

Idén med Podd-tv har tagits fram tillsammans med Consurge Content Bureau, som ansvarar för innehåll och produktion av programmen.

Tjänsten blir en del av distributörernas befintliga streamingtjänster Com Hem Play och Boxer Play.

Ämnen i artikeln:

Com hemBoxerMia Skäringer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.