Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Com hem letar byrå i England för Tivo-kampanj

Publicerad: 30 juli 2013, 08:32
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:39

I höst tar Com hem tjänsten Tivo i Sverige. Nu letar företaget efter en byrå i Storbritannien för lanseringskampanjen. Det innebär att King snuvas på uppdraget.


Ämnen i artikeln:

KingCom hem

För ett år sedan meddelade Com hem att man inlett ett samarbete med tjänsten Tivo, som gör att man kan titta på tv-program när man vill. I sommar testas tjänsten som ska lanseras i höst.

Nu skriver Campaign att Com hem kontaktat flera byråer i Storbritannien med en brief för att hjälpa företaget att marknadsföra tjänsten i Sverige.

Kampanjen ska endast gå i Sverige, men trots det väljer Com hem inte sin svenska byrå King.

– För att säkerhetsställa känslan av något nytt har vi för den här specifika kampanjen beslutat att bjuda in några andra byråer, med vår svenska byrå Kings vetskap förstås, för att pitcha idéer. De här byråerna är baserade i Storbritannien, helt enkelt eftersom det är en marknad med erfarenhet av Tivo, säger en talesperson för Com hem i ett uttalande, enligt Campaign.

År 2010 gjorde Canal Digital ett försök att lansera Tivo i Sverige.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

KingCom hem

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.