Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Com Hem drog in 30 000 fler Tivo-kunder – trots streaminghajpen

Publicerad: 4 November 2014, 06:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:24

Här är siffrorna i Com Hems rapport för tredje kvartalet.


Ämnen i artikeln:

Com hem

Com Hems nettoomsättning ökade med 10 procent till 1 210 miljoner kronor, jämfört med trejde kvartalet ifjol.

Rörelseresultatet uppgick till 576 (569) miljoner kronor.

Com Hems konsumentkunder ökade med 15 000, till totalt 861 000.

Bredbandskunderna ökade med 17 000, till 594 000 abonnenter, vilket enligt Com Hem är den största ökningen sedan 2007. 

Anders Nilsson, vd på Com Hem, förklarar ökningen med att Com Hem höjde den lägsta inträdeshastigheten till 50 Mbit/s.

– Dessa förändringar stöddes av betydande marknadsföringsaktiviteter, säger han i ett pressmeddelande.

För andra kvartalet i rad ökade också antalet abonnenter inom digital-tv, trots svenska befolkningens växande användning av streamingtjänster. Ökningen för tredje kvartalet var 8 procent till 607 000 abonnenter.

Antalet Tivo-kunder ökade med nästan 30 000 till 132 000. Det innebär att Tivo-kunderna idag utgör 22 procent av Com Hems totala digital-tv-bas. Com Hem lanserade Tivo för drygt ett år sedan, i företagets största lanseringskampanj någonsin.

– Det tredje kvartalet visar att vi fortsätter att leverera i enlighet med vår tillväxtstrategi. Samtliga nyckeltal uppvisar en positiv trend, säger Anders Nilsson.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Com hem

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.