Rörligt
Coca-Cola storsatsar på Youtube
Publicerad: 19 april 2017, 11:54
Uppdaterad: 19 april 2017, 13:02
I programmet får tittarna följa med när värdarna Athena Afshari och Jonas Ring (mer känd som Sp4zie) genomför olika utmaningar i form av en bucketlist tillsammans, ett uppdrag per avsnitt.
Nu lanserar Coca-Cola sin första kanal på Youtube – Coke TV.
Den 20 april lanserar Coca-Cola det första avsnittet i bolagets stora Youtube-satsning kallad Coke TV.
Coke TV beskrivs som Youtube-kanalen som riktar sig mot tonåringar som "tycker om knäppa saker".
I programmet får tittarna följa med när värdarna Athena Afshari och Jonas Ring (mer känd som Sp4zie) genomför olika utmaningar i form av en bucketlist tillsammans, ett uppdrag per avsnitt.
Tittarna kommer även kunna engagera sig under avsnitten genom att önska vad värdarna ska göra för utmaningar i kommande avsnitt och skriva frågor direkt i kommentarsfälten till Q&A avsnitten.
– CokeTV är en av våra största satsningar under 2017. Att lansera en egen Youtube-kanal för första gången känns jättespännande, speciellt eftersom vi med denna satsning riktar oss till tonåringar. Formatet finns sedan en tid med stor framgång i Tyskland, Nederländerna, Spanien och Frankrike. Även om det är ett beprövat koncept tror vi att det kommer att överraska och engagera, säger Nore Torbiörnsson, Digital Manager på Coca-Cola AB i Sverige, i ett pressmeddelande.
Satsningen i Sverige produceras lokalt för en ökad relevans. Norge, Danmark och Finland lanserades redan förra veckan med egna lokala produktioner
Mag5 Content, som är en del av Endemolshine Nordics, har producerat Coke TV i alla nordiska länder.