Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Coca-Cola storsatsar på Youtube

I programmet får tittarna följa med när värdarna Athena Afshari och Jonas Ring (mer känd som Sp4zie) genomför olika utmaningar i form av en bucketlist tillsammans, ett uppdrag per avsnitt.

Nu lanserar Coca-Cola sin första kanal på Youtube – Coke TV.


Publicerad 2017-04-19 11:54
Uppdaterad 2017-04-19 13:02

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:

Den 20 april lanserar Coca-Cola det första avsnittet i bolagets stora Youtube-satsning kallad Coke TV.

Coke TV beskrivs som Youtube-kanalen som riktar sig mot tonåringar som "tycker om knäppa saker".

I programmet får tittarna följa med när värdarna Athena Afshari och Jonas Ring (mer känd som Sp4zie) genomför olika utmaningar i form av en bucketlist tillsammans, ett uppdrag per avsnitt.

Tittarna kommer även kunna engagera sig under avsnitten genom att önska vad värdarna ska göra för utmaningar i kommande avsnitt och skriva frågor direkt i kommentarsfälten till Q&A avsnitten.

– CokeTV är en av våra största satsningar under 2017. Att lansera en egen Youtube-kanal för första gången känns jättespännande, speciellt eftersom vi med denna satsning riktar oss till tonåringar. Formatet finns sedan en tid med stor framgång i Tyskland, Nederländerna, Spanien och Frankrike. Även om det är ett beprövat koncept tror vi att det kommer att överraska och engagera, säger Nore Torbiörnsson, Digital Manager på Coca-Cola AB i Sverige, i ett pressmeddelande.

Satsningen i Sverige produceras lokalt för en ökad relevans. Norge, Danmark och Finland lanserades redan förra veckan med egna lokala produktioner

Mag5 Content, som är en del av Endemolshine Nordics, har producerat Coke TV i alla nordiska länder.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.