Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Coca-cola i TV3:s kanalgrafik

Publicerad: 11 Maj 2010, 12:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

TV3 släpper in Coca-cola som kanalsponsor i samband med lanseringen av nya Sex and the City-filmen.


Coca-cola är en av sponsorerna av nya Sex and the City-filmen, som har smygpremiär den 26 maj. TV3, som sedan länge sänder serien, har tillsammans med läskjätten och mediebyrån IUM tagit fram ett antal korta kanalgrafik-filmer med Sex and the City-anspelningar. Syftet är att tillsammans lyfta mode genom sponsorskapet.

– Vi är oerhört försiktiga med att integrera vårt varumärke med andras, men den här gången var det en ”perfect match”. Vi har ett bra samarbete, filmerna är fantastiska, det är en aktualitet med filmen och vi fick loss rättigheterna till Alicia Keys låt, säger MTG:s informationsdirektör Per Lorentz.

Sponsorfilmerna med Coke Light rullar igång nästa vecka i TV3 och går månaden ut. Coca-cola kommer att visa delar av sponsorfilmerna, som bioreklam.

– Coca-cola tyckte att sponsorsnuttarna var så bra att de vill gå med dem som reklam, men då klipps vår logotyp bort, säger Per Lorentz.

Arbetsteam IUM:

Patric Carlsson, Projektledare, IUM

Robert Pihl, Byråproducent, IUM

 

MTG Creative Sales och MTG Marknad

 

Robert Feniger, Producent

Robin Robinovich, Regissör

 

Uppdragsgivare: Hanna Sjöström, Brand Manager, Coca-Cola

 

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.