Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Cartoon Network satsar på hjältar

Publicerad: 2 Februari 2011, 10:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Cartoon Network lanserar årets nya hjältetema med marknadsföring på bio och webben.


Cartoon Network drar igång en hjältesatsing under 2011 med start nästa vecka. Varje tisdagkväll blir det en timme med fyra av kanalens hjälteserier, bland annat en ny säsong av Ben Ten, som är den populäraste av alla. Serien drog över 100 000 tittare i målgruppen 3-11 år i december.

– Målet är att kraftsamla kring den här slotten och förstås att öka våra ratings för den, men det blir även fler aktiviteter inom temat under resten av året, säger Lenny Pettersson, marknadschef Sverige för Cartoon Network.

Turner Broadcastings kreativa avdelning i London står bakom idén med hjältetema. I Sverige marknadsförs det med bioreklam och banners på sajter med unga besökare, till exempel Kalleanka.se. I kampanjen ingår även en hjältesajt.

Under sportlovsveckan ordnar Cartoon Network ett event i Sälen där alla barn kan träffa hjältarna och tävla om en scooter-tur med Ben Ten.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.