Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Carola-effekten lyfte Så mycket bättre

Publicerad: 24 November 2014, 08:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:21

TV4:s "Så mycket bättre" har brottats med vikande tittarsiffror. Helgens program, som var Carolas avsnitt, gick dock hem hos tittarna.


Som Dagens Media berättat tidigare har "Så mycket bättre" tappat tittare i rasande takt. Krisplanen blev att ge Carola Häggkvist en halvtimme extra i rutan.

Det verkar ha gett utdelning.

Lördagens avsnitt, som sändes klockan 20.00, sågs av 1 985 000 tittare enligt preliminära siffror från MMS.

Det gav programmet en rating på 21,3 procent i TV4:s huvudmålgrupp 12-59 år. Tittartidsandelen i samma målgrupp landade på 59,3 procent.

Martin Nygren är exekutiv producent för "Så mycket bättre":

– De stora breda folkliga artisterna ger oftast en högre tittarsiffra, inget konstigt med det. Att fallet skulle bli så med Carola är ju ingen jätteöverraskning men också självklart jäkligt kul, säger han till Dagens Media.

Hur ska ni göra för att bibehålla de höga tittarsiffrorna?

– Det gäller främst att fortsätta göra program med premiumkvalitet. Hålla uppe den höga standarden med bra program och intressanta artister.

LÄS ÄVEN:

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.