Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Carat slår ihop tv, radio och digitalt

Publicerad: 5 Juni 2012, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:19

När etermediechefen Daniel Nellhard lämnar Carat för MTG, väljer Carat att organisera om.


Ämnen i artikeln:

AegisCarat

– Det är naturligtvis jättetråkigt att Daniel slutar, han har varit en väldigt värdefull medarbetare, säger Håkan Gustafsson, mediechef på Aegis Media (där Carat ingår), till dagensmedia.se.

I samband med att Daniel Nellhard lämnar Carat organiserar mediebyrån om – och slår ihop etermedieavdelningen med den digitala avdelningen.

– Vi ser jättetydligt att hur vi tittar på tv och lyssnar på radio mer och mer blir en del av en digital plattform, säger Håkan Gustafsson, och fortsätter:

– För att följa marknadsutvecklingen väljer vi nu att integrera tv-avdelningen i digitalavdelningen.

Chef för den nya avdelningen blir Magnus Lindholm, som idag är digitalchef på Carat.

– Det pratas mycket om var gränsen går – är det här webb, webb-tv eller tv? Och var ska det ligga? Nu har vi en avdelning som sköter allt, säger Håkan Gustafsson.

Men mediebyråerna köper fortfarande väldigt mycket traditionell tv, behövs det inte en chef som är dedikerad till den delen?

– Vi fortsätter att ha dedikerade personer som gör de traditionella trp-köpen, så den funktionen finns kvar. Men utvecklingen går mer och mer åt att vi köper rörlig bild, och var man tittar på det spelar mindre roll.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

AegisCarat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.