Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Canal Plus blir C More

Från och med september får Bonniers betal-tv-erbjudande, Canal Plus, namnet C More.


Publicerad 2012-06-07 07:19
Uppdaterad 2015-12-06 14:19

Ämnen i artikeln:

Canal Plus

Dela artikeln:

Ägarbolaget bakom Canal Plus heter sedan tidigare C More Entertainment och nu samlas också kanalerna under det varumärket.

– I takt med att vi möjliggör ett tittande på flera olika plattformar känner vi att Canal Plus-varumärket alltför mycket associeras till linjärt tv-tittande. När on-demand-tittandet blir allt viktigare känns C More som ett varumärke som bättre speglar oss, säger Johan Kleberg, vd för Canal Plus.

Namnbytet sker i september men redan i morgon börjar marknadsföringskampanjen för att sätta det nya varumärket på marknaden.

– Vi kommer under sommaren, i samband med EM, främst att fokusera på att berätta för våra befintliga kunder om bytet, och till hösten ska vi prata bredare.

Den första delen i kampanjen går upp i koncernsystern TV4 men kommer även att spilla över i andra medier.

– Vi har stort förtroende för tv som marknadsflrinsgkanal men visst kommer vi också att synas i andra medier.

I samband med namnbytet ska Canal Plus också försöka få till en varumärkesförflyttning.

– Canal Plus förknippas väldigt starkt med sport. Det kommer vara en avgörande del också i C More men i kommunikatinoen ska vi lägga mer fokus på ett bredare familjeinnehåll.     

Henrik Widell

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.