Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Canal Digital gör parabol-makeover

Tv-distributören firar 20 år på marknaden genom att lansera plattantennen.


Publicerad 2014-04-09 07:50
Uppdaterad 2015-12-06 12:41

Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Dela artikeln:

Kampanjen är framtagen tillsammans med Care of Haus och 203 creative.

Plattantennen har samma funktioner som en traditionell parabol men är mindre till storleken.

Målet med lanseringen och kampanjen är att svenska lägenhetsinnehavare ska upptäcka fördelarna med satellit-tv, uppger Canal Digital. Samtidigt vill man locka in villaägare som tidigare valt bort parabolen av estetiska skäl.

– För vissa har själva parabolen varit ett hinder. Antingen för att man bor i lägenhet och inte får ha en parabol eller så tycker man inte att den är snygg. Nu har vi en lösning för dessa målgrupper, Lars Jungerth, marknadsdirektör på Canal Digital Sverige, i ett pressmeddelande.

Plattantennen kommer att marknadsföras med annoneser och banners i en sociala medier-kampanj under våren.

Pär Ullrich

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.