Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag12.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Camp David startar pop-up-kontor i Norge

Publicerad: 24 Februari 2015, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:12

Produktionsbolaget testar ett nytt grep för att knyta till sig norska kunder.


Produktionsbolaget Camp David har hyrt en butikslokal i Oslo, där ett så kallat pop-up-kontor ska sättas upp och finnas under onsdagen och torsdagen. Både regissörer och producenter ska delta i eventet.

– Vi är 15 personer som åker över. Bland annat ska vi åka ut till olika byråer i Oslo. Vi har även arrangerat en after work-kväll dit vi har bjudit in elever från Norges kreativa högskola, som är motsvarigheten till Berghs, säger Rickard Edholm, producent på Camp David, till Dagens Media.

Enligt Rickard Edholm är förhoppningen att profilera sig tydligare mot de norska byråerna.

– Vi har tittat på Norge länge, men det har gått lite i perioder hur de hör av sig och hur "på" vi har varit. Men i Oslo finns det många bra uppdragsgivare och byråer med bra idéer som kan konkurrera med svenska byråer, säger han.

Det senaste halvåret har bolaget rekryterat flera nya regissörer som Camp David hoppas kunna presentera för de norska byråerna. Mötet med eleverna från Norges kreativa högskola är också något bolaget ser fram emot.

– Det är klart att vi ser poänger med att presentera oss för reklamelever innan de kommer ut på byråer. Samtidigt vill vi hjälpa dem med det kreativa tänket och visa dem exempel på hur man kan jobba. Så det är både av egoistiska skäl vi vill träffa dem, men även för att kunna hjälpa dem med vår kunskap i deras utbildning, säger Rickard Edholm.

Några av regissörerna som jobbar på Camp David är Terese Andrén och Åsa Riton samt duon Måns Mårlind och Björn Stein.

Produktionsbolaget har bland annat varit inblandade i reklamfilmerna "Sov som ett barn" för IKEA, "Leave the World Behind" för Volvo Cars och "Lord of the Cable" för Comhem.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.