Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

C More-sport till TV4 Play

Publicerad: 12 September 2013, 02:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

För att lyfta TV4 Play Premium plockas sportmaterial från C More in i tjänsten.


TV4-Gruppen jobbar nu på flera fronter för att inte bli omsprungna av streamingaktörerna, som tycks poppa upp som svampar i skogen på sensommaren.

Till exemepel pågår förhandlingar med Stina Honkamaas Youtube­bolag United Screens, där Bonnier äger 20 procent.

– Vi för diskussioner, säger Casten Almqvist, vd för TV4-Gruppen, till Dagens Media.

I praktiken finns det en möjlighet för TV4 att runda United Screens och skriva avtal direkt med Youtube.

Dessutom kommer TV4 inom kort att biffa upp sin egna ondemand­plattform TV4 Play Premium, kan Dagens Media berätta.

– I höst förstärker vi det webbunika utbudet ytterligare med premiumsport från C More. Fler detaljer kommer om några veckor, säger han.

Enligt Casten Almqvist har TV4 Play Premium tredubblat antalet prenumeranter på mindre än ett år.

Detta är ett uttdrag från en artikel om framtidens tv-marknad från Dagens Medias tidning #15 – som ges ut i pappersform och digitalt via Dagens Medias tidningsapp för Iphone/Ipad eller Android.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.