Rörligt
Britbox vd om lanseringsstrategin: ”Norden har alltid legat högt upp på listan”
Publicerad: 26 april 2022, 09:28
”På en marknad som är så pass sofistikerad som Norden fanns det massvis med möjligheter för oss”, säger Britbox vd Reemah Sakaan, till Dagens Media
Foto: Britbox
Den 28 april släpps Britbox på den nordiska marknaden – både som fristående tjänst och som del av C More. Dagens Media har intervjuat Britbox vd Reemah Sakaan för att höra hur hon ser på streamingmarknaden, partnerskapet med C More och Netflix dalande siffror.
Den 28 april slår sig Britbox in på den nordiska marknaden för att testa lyckan i den kraftigt konkurrensutsatta streamingvärlden.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.