Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Bra start för Deal or no deal

Publicerad: 19 November 2014, 11:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:22

Starka premiärsiffror för "Deal or no deal med Miljonjakten" på TV4.


Dagens Media har tidigare berättat om "Miljonjaktens" flytt från TV3 till TV4. Orsaken till flytten var att ägaren "Postkodlotteriet" var missnöjda med tittarsiffrorna på MTG.

I samband med flytten bytte programmet även namn till "Deal or no deal med Miljonjakten", även om innehållet är ungefär det samma.

Flytten och namnbytet verkar i alla fall inledningsvis ha fallit väl ut. Efter premiäravsnittet i

Deal or no deal sågs av 890 000 personer. Ratingen i TV4:s huvudmålgrupp 12-59 år var 5,4 procent. Tittartidsandelen i samma målgrupp var 18,7 procent.

"Deal or no deal med Miljonjakten" leds av Renée Nyberg.

LÄS ÄVEN:

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.