Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Rörligt

Boxers tv-test ska guida tittarna i programdjungeln

Publicerad: 04 November 2016, 09:41
Uppdaterad: 04 November 2016, 10:11

Fler svenskar önskar preferensstyrt urval av tv. För att råda bot på det planlösa zappandet lanserar Boxer ”Roberts tv-test – en webbapplikation som ska hjälpa svenskarna att välja program efter de egna önskemålen.


Ämnen i artikeln:

Boxer-RobertBoxer

29 procent av svenskarna vill att tv:n föreslår program baserat på den befintliga tv-konsumtionen, enligt Boxers tv-rapport. Nära en av tio vill ha förslag baserat på sociala medier-användning, enligt samma undersökning.

Nu lanserar Boxer tjänsten ”Roberts tv-test” där användaren genom att svara på några frågor och påståenden får förslag på relevanta program.

– I dagens omfattande tv-utbud verkar många trötta på planlöst zappande mellan olika kanaler. Med Roberts tv-test hjälper vi svenskarna att lättare navigera i programdjungeln genom att ta reda på om de är actionjunkies, serieslukare eller sportnördar, säger Elisabet Åkerhielm, marknadschef på Boxer i ett pressmeddelande.

Utifrån svaren skapas en profil med rekommendationer utifrån humör eller preferenser med befintliga program från tablån.

– Med Roberts tv-test gör vi underhållningen mer tillgänglig genom möjligheten att lättare hitta program, avsnitt eller genrer för alla som ska titta tillsammans. Allt fler svenskar efterfrågar möjligheten att anpassa tittandet efter intresse, humör eller användningen av sociala medier. Testet ger därför en ny och spännande bild av hur framtidens tv-tittande kommer att se ut. Dessutom är det ett roligt sätt att undersöka hur väl det egna tv-intresset passar ihop med ens partner, vänner eller nya dejt, kommenterar Elisabet Åkerhielm, marknadschef på Boxer.

Gör testet här.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Boxer-RobertBoxer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.