Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Boxer och Com Hem får kritik för vilseledande reklam

Boxer och Com Hem får kritik från Konsumentverket för att göra vilseldande reklam för sina tv-abonnemang.


Publicerad 2018-10-30 09:43
Uppdaterad 2018-10-30 09:56

Ämnen i artikeln:

Com hem

Dela artikeln:

Först när man klickar sig vidare på Boxer och Com Hems respektive sajter framgår det att det lägre priset som angetts i reklamen för tv-abonnemangen bara gäller i en viss period, samt att bindningstiden fortsätter till ett betydligt högre pris. 

Det har väckt kritik från Konsumentverket, som bedömer att marknadsföringen vid en flyktig läsning ger intrycket av att erbjudandena är mer förmånliga än vad de faktiskt är.

Därför anser Konsumentverket att marknadsföringen är vilseledande och otillbörlig enligt marknadsföringslagen. 

Boxer och Com Hem ges nu möjlighet att yttra sig i ärendet innan Konsumentverket tar ställning till om några ytterligare åtgärder ska vidtas. 

– Vi strävar alltid efter att vara så tydliga som möjligt i våra erbjudanden. Vi har mottagit Konsumentverkets kritik i det här ärendet och kommer naturligtvis att rätta oss efter deras önskemål, säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem som också äger Boxer, till Dagens Media. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.