Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Boxer och Com Hem får kritik för vilseledande reklam

Publicerad: 30 Oktober 2018, 09:43
Uppdaterad: 30 Oktober 2018, 10:01

Boxer och Com Hem får kritik från Konsumentverket för att göra vilseldande reklam för sina tv-abonnemang.


Ämnen i artikeln:

BoxerKonsumentverketCom hem

Först när man klickar sig vidare på Boxer och Com Hems respektive sajter framgår det att det lägre priset som angetts i reklamen för tv-abonnemangen bara gäller i en viss period, samt att bindningstiden fortsätter till ett betydligt högre pris. 

Det har väckt kritik från Konsumentverket, som bedömer att marknadsföringen vid en flyktig läsning ger intrycket av att erbjudandena är mer förmånliga än vad de faktiskt är.

Därför anser Konsumentverket att marknadsföringen är vilseledande och otillbörlig enligt marknadsföringslagen. 

Boxer och Com Hem ges nu möjlighet att yttra sig i ärendet innan Konsumentverket tar ställning till om några ytterligare åtgärder ska vidtas. 

– Vi strävar alltid efter att vara så tydliga som möjligt i våra erbjudanden. Vi har mottagit Konsumentverkets kritik i det här ärendet och kommer naturligtvis att rätta oss efter deras önskemål, säger Fredrik Hallstan, presschef på Com Hem som också äger Boxer, till Dagens Media. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

BoxerKonsumentverketCom hem

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.