Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Bonnier startar resesajt

Publicerad: 6 April 2010, 10:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:54

Bonnier utmanar Schibsteds Destination.se med resesajt. ”De är inte i närheten av antalet aktörer som vi scannar av”, säger Mattias Fyrenius, chef för TV4 Nya Medier.


Expressen och TV4 rullar i dag ut en av sina första större gemensamma projekt – sajten Resor.nu.

– Vi har länge suktat på området resor. Vi har granskat olika varianter och har tillsammans med Expressen kommit fram till att det finns en del att göra kring prisjämförelsesajter. I dag finns det en djungel av olika resesajter, säger Mattias Fyrenius.

Ja, ni saknar ju inte konkurrens. Vad särskiljer er?

– Tre saker, vi söker av fler sajter och aktörer, runt 820 stycken, vi har en enkelhet i presentationen och en snabb tekniklösning, som levereras av danska Momondo.

I höstas lanserade Schibsted sin resesatsning Destination.se, som bland annat omfattar en prisjämförelsetjänst. Mattias Fyrenius igen:

– Det här är inte ett svar på Destination. Men reseområdet är intressant och det är inte konstigt att fler aktörer satsar på detta.

Han säger att Resor.nu blir en smalare tjänst än Destination.

– Vi har inga ambitioner av att vara en redaktionell reseguide, vi vill hjälpa folk att hitta de billigaste resorna. När det gäller Destination är de inte heller i närheten av samma antal sajter.

Resor.nu lanseras med en tv-kampanj i TV4, samt inom TV4-Gruppens och Expressens olika kanaler.

Målet är att Resor.nu ska bli "en av de största aktörerna inom området”.

– Annars skulle vi inte gå in med den här marknadsföringen, säger Mattias Fyrenius.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.