Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Bonnier satsar på webb-tv – i Snapchat

Bild 1/2  Irena Pozar leder Veckorevyns Beautytude, Sveriges första dagliga tv-program i Snapchat.

Foto: press

Veckorevyn blir först i Sverige med ett dagligt tv-program i det populära sociala mediet.


Publicerad 2016-02-03 09:39
Uppdaterad 2016-02-03 10:00

Ämnen i artikeln:

Bonnier Tidskrifter

Dela artikeln:

I går lanserade tidningen Veckorevyn Sveriges första dagliga tv-program i Snapchat. Programmet heter "Beautytude" och ska enligt tidningen vara ett "skönhetsprogram med attityd."

– Veckorevyns målgrupp älskar Snapchat. Tre av fyra unga tjejer idag har Snapchat – så för oss var det självklart att som första mediehus i Sverige, att sätta ett socialt tv-koncept i just den här kanalen, säger Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter i ett pressmeddelande.

Tidningen lägger ut ett tvåminutersavsnitt varje vardag klockan 16. Programmet går sedan att se på Snapchat i 24 timmar innan det raderas. Irena Pozar, som nyligen rekryterades från Expressen till Bonnier Tidskrifter leder programmet.

– Beautytude kommer bjuda på sjukt mycket pepp och lämna pekpinnarna hemma! Tittarna ska känna sig stärkta och inspirerade, säger hon i pressmeddelandet.

Programmet produceras av Bonnier Tidskrifters nya TV-redaktion, WoWat, i samarbete med svenska makeupmärket IDUN Minerals.

Jon Demred

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.