Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Bonnier satsar på webb-tv – i Snapchat

Publicerad: 3 Februari 2016, 09:39
Uppdaterad: 3 Februari 2016, 10:00

Bild 1/2  Irena Pozar leder Veckorevyns Beautytude, Sveriges första dagliga tv-program i Snapchat.

Foto: press

Veckorevyn blir först i Sverige med ett dagligt tv-program i det populära sociala mediet.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterFrida Boisen

I går lanserade tidningen Veckorevyn Sveriges första dagliga tv-program i Snapchat. Programmet heter "Beautytude" och ska enligt tidningen vara ett "skönhetsprogram med attityd."

– Veckorevyns målgrupp älskar Snapchat. Tre av fyra unga tjejer idag har Snapchat – så för oss var det självklart att som första mediehus i Sverige, att sätta ett socialt tv-koncept i just den här kanalen, säger Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter i ett pressmeddelande.

Tidningen lägger ut ett tvåminutersavsnitt varje vardag klockan 16. Programmet går sedan att se på Snapchat i 24 timmar innan det raderas. Irena Pozar, som nyligen rekryterades från Expressen till Bonnier Tidskrifter leder programmet.

– Beautytude kommer bjuda på sjukt mycket pepp och lämna pekpinnarna hemma! Tittarna ska känna sig stärkta och inspirerade, säger hon i pressmeddelandet.

Programmet produceras av Bonnier Tidskrifters nya TV-redaktion, WoWat, i samarbete med svenska makeupmärket IDUN Minerals.

Jon Demred

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.