Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Rörligt

Bonnier satsar på webb-tv – i Snapchat

Publicerad: 3 Februari 2016, 09:39
Uppdaterad: 3 Februari 2016, 10:00

Bild 1/2  Irena Pozar leder Veckorevyns Beautytude, Sveriges första dagliga tv-program i Snapchat.

Foto: press

Veckorevyn blir först i Sverige med ett dagligt tv-program i det populära sociala mediet.


Ämnen i artikeln:

Bonnier TidskrifterFrida Boisen

I går lanserade tidningen Veckorevyn Sveriges första dagliga tv-program i Snapchat. Programmet heter "Beautytude" och ska enligt tidningen vara ett "skönhetsprogram med attityd."

– Veckorevyns målgrupp älskar Snapchat. Tre av fyra unga tjejer idag har Snapchat – så för oss var det självklart att som första mediehus i Sverige, att sätta ett socialt tv-koncept i just den här kanalen, säger Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter i ett pressmeddelande.

Tidningen lägger ut ett tvåminutersavsnitt varje vardag klockan 16. Programmet går sedan att se på Snapchat i 24 timmar innan det raderas. Irena Pozar, som nyligen rekryterades från Expressen till Bonnier Tidskrifter leder programmet.

– Beautytude kommer bjuda på sjukt mycket pepp och lämna pekpinnarna hemma! Tittarna ska känna sig stärkta och inspirerade, säger hon i pressmeddelandet.

Programmet produceras av Bonnier Tidskrifters nya TV-redaktion, WoWat, i samarbete med svenska makeupmärket IDUN Minerals.

Jon Demred


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev