Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Bonnier jublar över Woo

Publicerad: 23 September 2016, 07:46
Uppdaterad: 25 Oktober 2016, 14:44

Efter inloggningskravet i TV4 – Bonnier utökar målgruppserbjudandet i annonsplattformen Woo.


Ämnen i artikeln:

TV4BonnierWoo

Det har gått ett och ett halvt år sedan Bonnier lanserade sin gemensamma videoannonsplattform Woo, där annonsörer kan köpa utrymme i TV4 Play, Expressen TV, DN TV och DI Play.

Woo-chefen Nicklas Norrby är nöjd med utvecklingen. Enligt honom ökar försäljningen av videoannonser både för de enskilda varumärkena, och för plattformen som helhet.

Försäljningen av det lokala erbjudandet har ökat med 170 procent jämfört med förra året.

– Den totala försäljningen inom Woo-alliansen går starkt och vi växer mer än marknaden för webb-tv. Den lokala digitala Woo-produkten är den snabbast växande just nu, säger Nicklas Norrby till Dagens Media.

Sedan TV4 Play nylanserades och försattes med inloggning, har över en miljon personer registrerat sig för tjänsten. Följden blir att möjligheterna att köpa specifika målgrupper kommer att stärkas under hösten.

– Jag har stora förväntningar på fortsatt tillväxt framöver då vår strategi är full av ambitiösa initiativ för både hösten och nästa år. Jag ser med tillförsikt på hösten då Woo-alliansen kan erbjuda landets bästa förstapartsdata i våra målgruppsprodukter. Tack vare exempelvis TV4:s nya inlogging har vi nu de bästa förutsättningarna att rada upp nya, moderna och träffsäkra kommersiella målgruppsprodukter av absolut högsta kvalitet, säger Nicklas Norrby.

Veckoräckvidden för Woo var 26,1 procent under det andra kvartalet i år, enligt MMS, vilket är en ökning från 19,9 procent sedan förra året.

Det innebär att Woo nu är tvåa på AVOD-marknaden efter dominanten Youtube med 56,3 procent. Trean Aftonbladet TV har en veckoräckvidd på 22,1 procent, enligt MMS.


Ämnen i artikeln:

TV4BonnierWoo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev