Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Bonnier i stor matsatsning

Publicerad: 4 Februari 2011, 09:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

"Köket" – det är namnet på TV4:s och Expressens nya matsamarbete.


Konceptet, som just nu presenteras för mediebyråerna, innehåller ett nytt program i Nyhetsmorgon, kallat "Köket", en Sverige-turné, ett redaktionellt "Köket"-inslag i en av Expressens bilagor, samt spridning av varumärket "Köket" i samtliga Expressens och TV4:s digitala medier.

Visit Sweden är en av flera finansiärer av "Köket"-satsningen. "Köket" kommer att rymmas inom Visitswedens nya kommunikationssatsning "Sverige – det nya matlandet".

Det nya programmet, som ersätter Nyhetsmorgons nuvarande program "Middagstipset", ska lyfta fram svensk mat, svensk livsmedelsproduktion, och svenska restauranger.

På "Kökets" Sverige-turné, som besöker mässor och städer, är mat- och vinexperten Jens Dolk dragplåster.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.