Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Bödas vd om realityserien: Bokningarna ökade 25 procent

Publicerad: 13 Maj 2011, 11:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Realityserien ”Böda Camping” får en andra säsong på Kanal 5. Anna Barkewall, vd på Böda Sand, vittnar om en 25-procentig bokningsökning i samband med programserien.


Ämnen i artikeln:

StrixKanal 5

– Programmet hade väldigt bra tittarsiffror och många tyckte om det så Strix kontaktade oss om en ny säsong. Det blir en blandning av gamla och nya karaktärer. Den här gången belyser vi barnfamiljer mer för det är trots allt de som campar mest, säger Anna Barkewall, vd på Böda Sand.

När ”Böda Camping” hade premiär i november på Kanal 5 ökade sajtbesökarna från 300 om dagen till 6000 om dagen i ett slag. Bokningarna följde samma mönster och resultatet är en ökning på 25 procent i år jämfört med ifjol. Varje program lockade omkring en halv miljon tittare.

– Det är fantastiskt roligt. Programmet har inte bara gett ett påslag för Böda Sand utan också för camping i stort. Allt fler campar och det lockar både människor i högklackat och foppatofflor, säger Anna Barkewall.

Inspelningarna av den nya säsongen startar vid midsommar och pågår in i augusti.

– Det här är en samproduktion där vi upplåter vissa platser på Böda Sand för produktionen. Vi är delaktiga i den och lägger ner mycket tid på den, men det är ingen ren finansiering från vårt håll, säger Anna Barkewall.

Vad tror du om bokningsläget nästa sommar nu när det blir en ny säsong?

– Jag tror att vi kan hjälpa till att få ännu fler att välja svensk turism. Förhoppningen är att bokningarna ökar med kanske ytterligare 25 procent nästa år.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

StrixKanal 5

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev