Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Böda sand ökade 50 procent efter tv-såpan

Publicerad: 19 Januari 2011, 13:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Kanal 5:s tv-såpa Böda Camping ger klirr i kassan för Böda sand. Bokningarna inför nästa år har ökat med 50 procent.


Ämnen i artikeln:

StrixKanal 5

En dag i november innebär ungefär 300 besökare på Böda sands sajt. Efter att första avsnittet av Böda Camping sänts ökade den siffran till 6000. Och nu visar det sig att bokningarna inför nästa år följer det allmänna intresset.

– Vanligtvis brukar vi ha runt 1300 bokningar den här tiden på året men redan nu har vi drygt 2000 bokningar. Det är jätteroligt och tv-såpan har varit en positiv erfarenhet för oss, säger Anders Barkewall, ekonomiansvarig på Böda sand.

Hur vet ni att ökningen beror på programmet?

– Det får vi utgå ifrån. Våra tidigare gäster gillar oss och kommer tillbaka varje år men genom programmet har många nya fått upp ögonen för Böda sand, sådana som tidigare kanske bara kände till oss till namnet. Min förra chef ringde till exempel från Stockholm förra veckan efter att ha sett programmet och bokade in nästa sommar.

Är ökningen i linje med det ni hade förväntat er när ni ingick samarbetet?

– Vi hade väntat oss en ökning men inte den här effekten, bokningarna har fått sig en rejäl knuff framåt.

Så vad tycker du om produktionen i övrigt?

– Som sagt positivt men vi skulle kanske ha önskat lite mer bakom-kulisserna-material, på samma vis som de hade i Ullared.

Böda Camping producerades av Strix och det är ännu inte klart om det blir en ny säsong.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

StrixKanal 5

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.