Gå direkt till textinnehållet

Böda Camping lyfter Kanal 5

Kanal 5 ökade tittartidsandelen med 5 procent i november och har under torsdagarna varit största kanal i sin huvudmålgrupp.

November har varit en stark månad för Kanal 5. Enligt siffror från MMS har kanalen ökat tittartidsandelen i sin huvudmålgrupp, 15-44 år, med 5 procent jämfört med samma månad förra året. 

– Det är fantastiskt roligt, särskilt som efterfrågan är som allra högst under oktober, november och december. Den här tablån rullar hela vägen in i december så vi kommer kunna fortsätta att leverera starka kampanjer, säger Jerker Bluhme, försäljningsdirektör på Kanal 5.

Starkast tittande har Kanal 5 haft på torsdagar där de varit största kanal i sin huvudmålgrupp. Programmen som dragit in tittarna under torsdagens prime time-block är Böda Camping, Criminal Minds och Fråga Olle.

– Böda Camping är en stark svensk lokaproduktion och inköpet Criminal Minds växer för varje år och har skaffat sig en lojal tittarskara.

TV4 är oförändrade i målgruppen 15-44 år medan TV3 rasar med 17 procent. Värt att notera är att 15-44 år inte är TV3:s huvudmålgrupp, utan 15-49 år.

Tuffast har TV3 haft det på onsdagar och fredagar medan tittandet varit som bäst på torsdagar.

Henrik Widell

Publicerad 2011-12-02 10.01Uppdaterad 2015-12-06 14.48

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: