Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Bingolotto hett igen – i alla fall för en kväll

Publicerad: 17 november 2011, 14:39
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Ikväll firar Bingolotto 20 år med en stor jubiléumssändning i TV4. Intresset inför programmet är enligt kanalen enormt – med över 650 000 sålda lotter.


– Vi har märkt ett otroligt stort intresse för lotter. Det har bildats köer runt om i landet och folk ringer för att lägga undan biljetter, säger Jens Mikkelsen, produkt- och marknadsansvarig på Bingolotto.

Det är fortfarande en bra bit kvar till 90-talets enorma intresse för Bingolotto, men under de senaste veckorna har intresset vuxit. Det rapporteras om slutsålda lotter bland butiker och föreningar runt om i landet. Jens Mikkelsen märker framför allt ett växande intresse bland de unga.

– Vi har förändrat konceptet för att kunna bredda publiken. Nu märks ett stort intresse bland de unga. En kul grej är till exempel att bloggaren Kissie spelar Bingolotto. Hon har lagt upp bilder när hon spelade tillsammans med sin pojkvän, och det handlar inte om någon produktplacering, säger han.

Är det här effekten av bra marknadsföring?

– Vi har satsat väldigt hårt på reklam i TV4 under nästan 2 veckor. Sedan har all PR runt omkring gått över förväntningarna. Alla kvällstidningar har skrivit massor om Bingolotto, säger Jens Mikkelsen.

Vad kan ni göra för att hålla intresset uppe efter jubiléet?

– Vi har sett en uppåtgående trend sedan i våras, så vi hoppas att det kan hålla i sig. Härnäst satsar vi på att under december marknadsföra vår uppesittarkväll som blivit något av en tradition för många.

Erik Strömberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.