Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Biggest Loser slog konkurrensen

Publicerad: 1 april 2014, 06:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:42

Säsongspremiären av ”Biggest Loser” i Sjuan resulterade i en andel på 16,6 procent i kanalens huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år.


Ämnen i artikeln:

Sjuan

Totalt sågs den svenska versionen av ”Biggest Loser”, som sändes klockan 21.00 i Sjuan, av 385 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS.

Ratingen landade på 4,3 procent och andelen på 13 procent i målgruppen 12-59 år.

Men i Sjuans huvudmålgrupp kvinnor 25-59 år blev andelen hela 16,6 procent.

”Biggest Loser” gick upp mot ”Hasselhoff – en svensk talkshow” i TV3, som sågs av totalt 280 000 tittare. Kanal 5 sände samtidigt ”CSI”, som sågs av 310 000 tittare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sjuan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News