Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Berntzon Bylund gör filmer för Burger King

Reklambyrån Berntzon Bylund gör sin första större kampanj för Burger King.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Maj 2014, 06:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:38

Ämnen i artikeln:

Burger King

För att marknadsföra sin nya måltid "Folkburger Meal" släpper Burger King nya reklamfilmer, framtagen av Berntzon Bylund. I de två filmerna drömmer sig två personer bort i vardagen.

– Det handlar om att hitta folk i sina vanliga vardagssituationer, där de sitter på jobbet och börjar bli hungriga. Vi valde en kille och en tjej i olika yrkessituationer och jag tror att många kan relatera till känslan, säger Hans Bylund, cd på Berntzon Bylund till Dagens Media.

Reklambyrån har jobbat med Burger King sedan januari i år efter att hamburgerkedjan avslutade sitt mångåriga samarbete med byrån Shout.

Den nya reklamfilmen är Berntzon Bylunds första större kampanj för Burger King. Paralellt med den går en annan kampanj för korta tidserbjudanden.

– Utöver det gör vi strategiarbete som tar sikte på hösten och 2015, säger Hans Bylund.

Filmerna har producerats av Berntzon Bylunds egen filmproduktionsavdelning.

Arbetsgrupp

Ansvarig hos Burger King: Sarah Ekvall, marknadchef

Arbetsgrupp BerntzonBylund

Hans Bylund, kundansvarig och CD

Yasin Lekorchi, Art Director

Måns Andersson, copywriter

Alexander Hols, filmregissör

Joakim Millqvist, prodass film

Gabriella Wollo, produktionsledare

Isa Svärd, Formgivning

Postproduktion: Goodmotion

Ljud: Redpipe

Ämnen i artikeln:

Burger King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.