tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Axa rullar ut nytt manér

Publicerad: 6 februari 2012, 09:09
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

Stavhoppstalangen Angelica Bengtsson frontar Axas nya reklamkampanj.


HW

Henrik Widell


I det nya reklammanéret, Kraft att lyckas, vill Axa med idrottare som förebilder få svenskarna att starta nya goda vanor. Kampanjen är nordisk och byggs runt en idrottare från respektive land. För den svenska marknaden är det stavhopparen Angelica Bengtsson som lyfts fram.

Kampanjen består av en varumärkesbyggande film och tre produktfilmer som lyfter fram produkterna Axa Havreflakes, Axa Func* Supermüsli och Axa Great.

<iframe width="468" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/HOh070iH2ko" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Reklambyrå – Storåkers McCann

Produktionsbolag – B-Reel

Regi – Emil Möller

Reklamfilmerna visas i tre länder; Sverige, Danmark och Norge

Den svenska filmen visas på tv och bio från och med vecka 6 2012

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev