Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag11.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Avodkriget – SVT Play tar andelar

Publicerad: 19 September 2019, 12:14

Bild 1/2  Playtittandet ökar men SVT Play tar andelar från de kommersiella tv-husen.

MEDIEFAJTEN. SVT tar andel av det digitala tittandet på bekostnad av de kommersiella aktörerna. Samtidigt ökar tittandet totalt sett. Det visar siffror som MMS tagit fram på begäran av Dagens Media. ✓ Avod tappar andelar i både starter och tittartid ✓ Aftonbladets siffror rasar efter regel om autostarter ✓ Medierådgivarnas dom


Ämnen i artikeln:

DiscoverySVT PlayTV4 PlayDplayNENT GroupAftonbladet TV

Tittartiden och antalet starter för samtliga online video-aktörer – SVT Play, UR, TV4 Play, Dplay, Viafree och Aftonbladet TV – har ökat under 2019, jämfört med samma period föregående år.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.