Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

AVOD växer så det knakar – mängden reklam kan bli en klassfråga

Publicerad: 10 maj 2022, 08:11

”Desto fler AVOD-aktörer som konkurrerar om tittarna ju större krav på kvalitativt innehåll”, säger Therese Lindblom, senior audio & video planner på PHD.

AVOD-annonseringen kan gå om den klassiska tv-reklamen redan 2025, och det är många som vill ha en bit av AVOD-kakan. Men vad innebär den snabba utvecklingen egentligen? Och vad öppnar det här för möjligheter för annonsörerna? Experterna svarar.


Ämnen i artikeln:

AVODSVODStreamingTema: Streamingmarknaden 2022NyheterRedaktionens valDigitala temaveckor

Den annonsbaserade streamingmarknaden växer så det knakar. Och när antalet gratistjänster ökar får tv-reklamens rörelse från linjär-tv till online skjuts. Det visar analyser från IRM och Mediavision. Annonsfinansierade onlinevideo-tjänster (AVOD)

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev