Rörligt
AVOD växer så det knakar – mängden reklam kan bli en klassfråga
Publicerad: 10 maj 2022, 08:11
”Desto fler AVOD-aktörer som konkurrerar om tittarna ju större krav på kvalitativt innehåll”, säger Therese Lindblom, senior audio & video planner på PHD.
AVOD-annonseringen kan gå om den klassiska tv-reklamen redan 2025, och det är många som vill ha en bit av AVOD-kakan. Men vad innebär den snabba utvecklingen egentligen? Och vad öppnar det här för möjligheter för annonsörerna? Experterna svarar.
Den annonsbaserade streamingmarknaden växer så det knakar. Och när antalet gratistjänster ökar får tv-reklamens rörelse från linjär-tv till online skjuts. Det visar analyser från IRM och Mediavision. Annonsfinansierade onlinevideo-tjänster (AVOD)
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.