Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

“Att bojkotta Youtube löser inte problemet”

Kristina Juhlin, vd Dentsu Data Services.

Youtube är återigen i hetluften då annonsörers reklam hamnar intill videoklipp som innehåller våld, knark och rasism. Men en bojkott är inte lösningen, skriver Dentsu Data Services Kristina Juhlin.


Publicerad 2019-05-15 14:16

Dela artikeln:

Nyligen skrev Resumé om annonsörer vars reklam hamnat i olämpliga miljöer och att flera väljer att bojkotta Youtube. Men brand safety behöver ses från fler perspektiv, det menar Kristina Juhlin och listar fyra alternativa perspektiv: 

1. Hur censurerar man 400 timmar videomaterial i minuten?

2. Mediernas policy för annonsmiljö 

3. Annonsörens policy för annonsmiljö

4. Den godtyckliga synen på brand safety 

Läs mer om de olika perspektiven på Youtube i Dagens Media Insikt, vecka 20. 

Här tecknar du dig för en gratisprenumeration. 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.