Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

“Att bojkotta Youtube löser inte problemet”

Publicerad: 15 Maj 2019, 14:16

Kristina Juhlin, vd Dentsu Data Services.

Youtube är återigen i hetluften då annonsörers reklam hamnar intill videoklipp som innehåller våld, knark och rasism. Men en bojkott är inte lösningen, skriver Dentsu Data Services Kristina Juhlin.


Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Nyligen skrev Resumé om annonsörer vars reklam hamnat i olämpliga miljöer och att flera väljer att bojkotta Youtube. Men brand safety behöver ses från fler perspektiv.  

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll.
Vårt exklusiva magasin.

Säg upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5 995 kr/år.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev