Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

“Att bojkotta Youtube löser inte problemet”

Publicerad: 15 Maj 2019, 14:16

Kristina Juhlin, vd Dentsu Data Services.

Youtube är återigen i hetluften då annonsörers reklam hamnar intill videoklipp som innehåller våld, knark och rasism. Men en bojkott är inte lösningen, skriver Dentsu Data Services Kristina Juhlin.


Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Nyligen skrev Resumé om annonsörer vars reklam hamnat i olämpliga miljöer och att flera väljer att bojkotta Youtube. Men brand safety behöver ses från fler perspektiv.  

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.