Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

“Att bojkotta Youtube löser inte problemet”

Publicerad: 15 Maj 2019, 14:16

Kristina Juhlin, vd Dentsu Data Services.

Youtube är återigen i hetluften då annonsörers reklam hamnar intill videoklipp som innehåller våld, knark och rasism. Men en bojkott är inte lösningen, skriver Dentsu Data Services Kristina Juhlin.


Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Nyligen skrev Resumé om annonsörer vars reklam hamnat i olämpliga miljöer och att flera väljer att bojkotta Youtube. Men brand safety behöver ses från fler perspektiv.  

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

YoutubeGoogle

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.