Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

ATG hakar på slow tv-trenden

Publicerad: 29 April 2020, 12:08

”Det är en riktig sötchock”, säger Martina Olsson, pr manager på ATG.

Foto: ATG

Under 19 dagar sänder ATG live från fölhagar på Skråmsta Stuteri utanför Stockholm.


Ämnen i artikeln:

ATG

De senaste åren har slow tv-konceptet bubblat upp som ett fenomen i dagens snabba sociala medier-klimat. När den så kallade ”guldbron” kom till Stockholm valde exempelvis SVT att livesända detta på SVT Play. Förra året vann även SVT:s slow tv-sändning ”Den stora älgvandringen” pris i Kristallen. 

Genom konceptet ”Hästhagen” hakar ATG på trenden och livesänder, som namnet skvallrar om, hästar och föl ifrån tre olika hästhagar på Skråmsta Stuteri utanför Stockholm. Under 19 dagar livesänder spelbolaget från hagarna mellan 07.30 och 16.00 genom fyra uppsatta kameror. 

Klippen sänds via ATG:s Youtube och den egna sajten. 

– Med hästhagen hoppas vi bjuda på lite feelgood och jag lovar, det är en riktig sötchock, säger Martina Olsson, pr manager på ATG, i en kommentar. 

Team:
Initiativtagare (kund): ATG
PR Byrå: Gullers Grupp
Produktionsbolag: Ligist Film

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ATG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.